Google+ Marketing

GOOGLE+ | SOCIAL | SEO | MARKETING

  • Google+ Marketing blog
    • Google Plus Handleiding
      • Google+ pagina’s
      • Google+ pagina voor bedrijven beheren
      • Google Foto’s
    • Google+ communities
    • Tips en Trucs
    • Hangouts on Air
    • Google foto’s en afbeeldingen
  • Google mijn bedrijf
    • Google Mijn Bedrijf handleiding
    • Google Maps
    • E-book Lokale Google+ pagina
  • YouTube Marketing
    • YouTube marketing en SEO
    • YouTube marketingstrategieën
    • YouTube Hangouts on Air
  • zoekmachine optimalisatie
    • AdWords Veelgestelde vragen
    • Mobiele website optimaliseren
    • WordPress SEO
  • Diensten
    • Zoekmachinemarketing (SEO/SEA)
    • Google AdWords
    • Twitter (beheer/opbouw)
    • Contact
Home » Google+ Marketing nieuws » Hou Google+ ‘social’; wat vooral niet te doen op Google+

Hou Google+ ‘social’; wat vooral niet te doen op Google+

4 februari 2014 By Chelsea Bosters Reageer

We weten nu ondertussen van de ongezouten meningen van sommigen over Google+. Het zou een spookstad zijn waar zelfs de film ‘The Texas chainsaw Massacre’ jaloers op zou zijn. Bullshit! Zoals de meeste van ons weten is Google+ een fantastisch social medium waarmee je perfect je doelgroep kan bereiken. Daarnaast kun je in communities jouw expertise kenbaar maken, maar je kunt er ook je vragen stellen en anderen helpen. De toegevoegde waarde van de Google+ Hangouts en Hangouts on Air maken van het een belangrijke speler die op kan trekken met de ‘grotere’ en volgens sommigen ongenaakbare concurrenten Facebook en Twitter.

Even een oproep aan alle Google+’ers: Laten we het wel Social houden mensen! Dit sociale aspect, zeer belangrijk voor Google+ en trouwens alle andere social media kanalen, moet bovengesteld worden en worden beschermt. Dit gouden stukje wat social media zo bijzonder maakt mag niet verloren gaan!

Google+ +1 Social

Gelukkig heb ik even mijn mening kunnen laten drijven. Social media heeft iets unieks en dit willen we graag behouden. Hieronder vind je 5 dingen die je niet moet doen op Google+:

  • Niemand mentionen is een doodzonde. Wanneer je over iemand praat of wanneer je iemand credits geeft en bedankt. Als je iemand vermeld, zijn afbeelding of website promoot of wanneer je iets van iemand anders hebt geleerd vermeld deze persoon dan ook even. Dit wordt altijd gewaardeerd en dit zorgt ook voor de nodige interactie op Google+. Hoe? Typ het plus symbool (+) gevolgd door diegene zijn naam en selecteer diegene uit de opties, een fantastische manier om gesprekken te starten op Google+
  • Het delen van een link of bericht zonder je eigen mening of gedachte hierover te vermelden. Het is natuurlijk belangrijk om je eigen mening te delen. Waarom deel je dit bericht? Waarom moeten mensen hier op klikken? Vermeld dus altijd de toegevoegde waarde van het bericht. Dit zal zorgen voor interactie en je waarde op Google+ verhogen.
  • Bij elk bericht een e-mail notificatie versturen. Deze fout maakte ik ook keer op keer op Google+. Het zorgt er voor dat iedereen in je kringen via e-mail een melding krijgt van je nieuwe post. Doe dit dus alleen als je echt iets hebt wat iedereen in je kringen MOET lezen. Ja, je ontvangt meer +jes en shares en dit is natuurlijk erg fijn maar wat is het toch verschrikkelijk irritant (Eigen ervaring). Mensen zullen je sneller uit je kringen verwijderen en nog erger… Geïritteerd raken. Gebruik het dus enkel voor de juiste doeleinden en op de juiste momenten!
  • Plaats lege reacties. Je kunt beter dan dit! Wanneer een expert in jou vakgebied weer een nieuw artikel op zijn website heeft geplaatst en gedeeld met zijn kringen op Google+ wordt die echt niet vrolijk van een reactie als ‘dank je’ of ‘Goed artikel’. Geef je mening ook eens! Hierdoor ontstaan echte gesprekken, is dat niet het doel van Social media? Er zijn natuurlijk momenten waar een ‘dankjewel’ volstaat maar probeer creatief te zijn waar mogelijk, je weet nooit waar dit tot leid.
  • Deel niet enkel je eigen content. Waarom willen mensen jou volgen? Hier kom je weer terug bij de toegevoegde waarde van een gebruiker. Er zijn slechts weinigen die elke dag eigen content kunnen delen waar ten alle tijden toegevoegde waarde in te vinden is. Hoor jij hier niet bij? Niet erg! Maar draag dan wel bij aan de belangrijke betekenis van ‘Social media’ genaamd ‘Social’. Google+ is anders dan Twitter waar iedereen enkel zijn eigen content wil delen (Meestal). Hoe meer je geeft, hoe meer je ontvangt!

Naar het delen van mijn mening ben ik natuurlijk erg benieuwd naar jullie mening. Vermeld deze dan ook onder in een reactie!

Categorie: Google+ Marketing nieuws, Social media marketing, Tips en Trucs, Uitgelicht Tags: Google+, Google+ basis, social media, trucs

  • Google+
  • Facebook
  • WordPress
Loading Facebook Comments ...

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Inhoud

Populair

  • WordPress plugin OmniLeads Scripts and Tags Manager
  • Google Mijn Bedrijf positie verbeteren in lokale zoekresultaten
  • 7 praktische tips om je zoekwoorden te bepalen
  • Retarget customer journey met remarketing
  • WordPress SEO afbeelding en foto compressie
  • Google Foto’s

Ga naar

  • Google+ Marketing blog
  • Google+ handleiding
  • Google mijn bedrijf
  • YouTube Marketing
  • AdWords FAQ

Veel gelezen

  • Google+ foto’s
  • Google+ toont aantal weergaven op profiel
  • Google Mijn Bedrijf verifiëren Google Webmaster Tools
  • Berichten op Google+ (openbare, prive berichten en…
  • Google+ Verhalen
  • Google Mijn Bedrijf en Google+ pagina’s uitgelegd
  • Google Foto’s
  • Google Places Zakelijk met Google+ lokale pagina
  • Google+ pagina’s
  • Bedrijf toevoegen aan Knowledge Graph met structured data

Populair



Copyright META Inc · Daniël Mulder · tel. 055 - 207 0158 - [email protected]