Google+ Marketing

GOOGLE+ | SOCIAL | SEO | MARKETING

  • Google+ Marketing blog
    • Google Plus Handleiding
      • Google+ pagina’s
      • Google+ pagina voor bedrijven beheren
      • Google Foto’s
    • Google+ communities
    • Tips en Trucs
    • Hangouts on Air
    • Google foto’s en afbeeldingen
    • Aanbevolen Websites
  • Google mijn bedrijf
    • Google Mijn Bedrijf handleiding
    • Google Maps
    • E-book Lokale Google+ pagina
  • YouTube Marketing
    • YouTube marketing en SEO
    • YouTube marketingstrategieën
    • YouTube Hangouts on Air
  • zoekmachine optimalisatie
    • AdWords Veelgestelde vragen
    • Mobiele website optimaliseren
    • WordPress SEO
  • Diensten
    • Zoekmachine Marketing
    • SEO Bureau
    • WordPress Ontwikkelaar
    • Contact
    • Zoekwoorden analyse
Home » Google+ en marketing strategieën » Hangout on Air studio Seats2Meet

Hangout on Air studio Seats2Meet

22 mei 2014 By Daniel Mulder Leave a Comment

Een Hangout on Air van hoge kwaliteit uitzenden en opnemen is niet zo makkelijk als het klinkt. Vooral de personen die deelnemen aan de Hangout als gast moeten goede apparatuur, belichting en microfoon hebben wil het overkomen. Ook hebben zij allemaal een upload bandbreedte van 1,50 GB nodig voor een full HD uitzending. Daarnaast is een neutrale zakelijke ruimte met goede verlichting belangrijk voor het totale plaatje. Omdat ik daar zelf niet over beschik heb ik gebruik gemaakt van de Hangouts popup van Seats2Meet.com en hiermee is alles geregeld en het is nog gratis ook! (zie link onderaan deze post).

Hangout on Air

Hangout on Air Seats2Meet

Meer post over Hangout op dit blog.

Hangout On Air

Een Hangout is een video chat met 2 of meer deelnemers die live uitgezonden en opgenomen kan worden en dan te zien is op YouTube. Het is een effectieve manier om jezelf of een bedrijf te showcasen of om in contact te komen met doelgroepen. Ook kan een HOA ingezet worden voor uiteenlopende dingen als het opnemen van een presentatie van een gastspreker of een manier voor de directie om rechtstreeks in gesprek te gaan met overzeese teams. Als de Hangout live wordt uitgezonden is het mogelijk voor kijkers om de gasten in de Hangout vragen te stellen tijdens de uitzending met de Q&A tekst chat module. Het geheel oogt mooi en er zijn veel mogelijkheden met het uitbreiden van de mogelijkheden via Apps. De toolbox voor het tonen van een logo in beeld voor een spreker is een veel gebruikte. Omdat het beeld automatisch springt naar degene die spreekt krijgt de kijker een vertrouwd gevoel van een tv show.

Hangout on Air tips

Hoe eenvoudig het ook lijkt. Schijn bedriegt als het aankomt op het opnemen van een goede en voor de kijker interessante Hangout on Air. Als we het rijtje kunnen, willen en durven nemen als meetlat dan moeten we kunnen niet te snel overslaan. Dit houdt in dat we technisch en facilitair voorbereid zijn maar ook dat er een interessant onderwerp is, een format en dat er een generale repetitie gehouden wordt. Dit laatste is vooral handig als we willen voorkomen dat we onze beginnersfouten maken tijdens de eerste live uitzendingen. Tot de voorbeelden die ik zelf heb meegemaakt behoren:

Beginnersfouten Hangouts on Air

  1. Beeld blijft hangen / geluid hapert door trage internetverbinding (met stip op 1).
  2. Eén of meerdere gasten hebben niet toereikende camera, microfoon en belichting (ex aequo).
  3. Ongewilde opname geluid / beeld (mensen praten al en weten niet dat het live is).
  4. Falende hoogtepunten door niet voorbereide demo’s (filmpjes die niet inladen etc).
  5. Geen leuk gesprek, kijkers haken af door slechte voorbereiding en ontbreken structuur (ex aequo ex).
  6. Het ‘valt in het niet’ door het ontbreken van een content strategie en een plan voor promotie en call to action.

 Tips voor een professionele Hangout on Air

  1. Maak altijd eerst een plan volgens KISS princiepe.
  2. Zorg altijd eerst voor goede apparatuur en faciliteiten.
  3. Nodig gasten pas uit als je een format hebt wat je kunt laten zien.
  4. Zorg voor een goede host die de uitzending aan elkaar praat.
  5. Zorg voor een goede voorbereiding van de vragen en in uitzending content, demo’s etc.
  6. Zorg voor een call to action en promotie voor tijdens en na de uitzending.
  7. Zorg voor de koppeling tussen het YouTube kanaal en de Google+ pagina.
  8. Zorg voor rel=puiblisher koppeling website en Google+ pagina.
  9. Zorg voor rel=author op blogposts waar de Hangout voor het eerst embed is!
  10. Heb moed en geduld. Alle begin is moeilijk.

Zelf een keer gebruik maken van de Hangout popup bij Seats2meet? Neem dan contact op met Jurjen de Vries.

PS. Last but not least. Anderen kunnen een foto van je maken in een Hangout. Zie voorbeeld als je durft.

Meer post over Hangout op dit blog

Filed Under: Google+ en marketing strategieën, Google+ Marketing nieuws, Hangouts on Air, Tips en Trucs, videomarketing Tagged With: content marketing, Google+, Google+ Hangouts, Hangout on Air, Sociale media optimalisatie, video marketing

  • Google+
  • Facebook
  • WordPress
Loading Facebook Comments ...

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Inhoud

Populair

  • Leestip: Zoekwoorden analyses uitgelegd
  • WordPress e-mails versturen via SMTP
  • WordPress plugin OmniLeads Scripts and Tags Manager
  • Google Mijn Bedrijf positie verbeteren in lokale zoekresultaten
  • 7 praktische tips om je zoekwoorden te bepalen
  • Retarget customer journey met remarketing

Ga naar

  • Google mijn bedrijf
  • YouTube Marketing
  • AdWords FAQ
  • Zoekmachine Marketing Diensten
  • AdWords uitbesteden
  • WordPress Webshop Ontwikkelaar Nodig?

Veel gelezen

  • Google Mijn Bedrijf handleiding
  • Google+ foto’s
  • Google Plus Handleiding
  • Google+ pagina voor bedrijven beheren en eigendom
  • Google+ pagina koppelen aan website
  • Berichten op Google+ (openbare, prive berichten en…
  • Google+ toont aantal weergaven op profiel
  • Google Foto’s
  • Google Mijn Bedrijf en Google+ pagina’s uitgelegd
  • Google Mijn Bedrijf verifiëren Google Webmaster Tools

Populair



Copyright META Inc · Daniël Mulder · tel. 055 - 207 0158 - [email protected]