Google+ pagina gebruiken als advertentie voor extra exposure

Marketingfacts.nl publiceerde zojuist een interessant artikel waarin uitgelegd wordt hoe een Google+ pagina te gebruiken als advertentie. Alhoewel ik zelf er aan twijfel of ik de naamgeving geheel gelukkig gekozen vind staan staan er in het artikel goede tips om met Google+ pagina's meer exposure te genereren. Dit aan de hand van vier concrete tips over hoe het verified account en lokale pagina's, brand name aanpassingen, de inzet van analytics en slim linken.  

Vooral de tip over hoe met analytics te monitoren hoeveel traffic van Google+ naar de site / advertentie gaat en vice versa is een waardevolle want dit element wordt (te) vaak buiten beschouwing gelaten. Onderstaande citaat uit het artikel op marketingfacts.nl waar ik mij geheel bij aansluit. 

Aangezien verreweg de meeste social media gebruikers zich op Facebook bevinden gaat daar ook de meeste aandacht naar uit. Logisch, zou je zeggen. Toch wordt het de hoogste tijd dat de marketingafdeling ook eens serieus naar Google+ gaat kijken. Waarom? Omdat dit medium steeds vaker gepusht wordt door Google, waardoor het ook steeds vaker opduikt in de zoekresultaten. Voor de gretige marketeers staat in dit artikel beschreven hoe je Google+ in kan zetten als online advertentie.

bron: http://marketingfacts.nl/berichten/zet-google-in-als-online-advertentie    

Opmerkingen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Loading Facebook Comments ...