Virantes Author Rank Beta omschrijving en uitleg

Vorige week lanceerde Virantes.org een eerste bèta versie van hun Author Rank welke te vinden is op http://beta.authorrank.org. +Mark Traphagen wordt door velen beschouwd als de leidende autoriteit als het gaat Google Authorship en Author Rank. Er wordt algemeen aangenomen dat er wel iets bestaat als Google Author Rank maar dit is nooit officieel bevestigd door Google. Toch kunnen we duidelijk waarnemen dat er een dergelijke dynamiek meespeelt bij het bepalen van de zoekresultaten door Google Search. Deze laatste gebruikt Google Authorship en Author Rank voornamelijk voor het bepalen van de kwaliteit van content met behulp van sociale signalen.

Virantes Author Rank Beta screenshot

In dit artikel leg ik kort en bondig uit wat de Author rank tool van Virante inhoud.

Wat is Virante de auteur Rank en hoe werkt het?

In de aankondiging van deze bèta release lichtte Mark Traphagen Virante’s implementatie van Author Rank (auteursrang) toe en vertelde hij dat die is gebaseerd op de pijlers: vertrouwen, autoriteit en invloed. Virante’s definitie van Author Rank:

Virante Author Rank is een set van scores die een weerspiegeling is van de de algemene zoekmachine ranking kracht van een bepaalde auteur en zijn inhoud / content. Dat wil zeggen, het is een beoordeling van de soorten factoren die het sterkst gerelateerd lijken aan zoekmachine ranking

Om überhaupt een author rank toegewezen te kunnen krijgen moet een auteur content hebben gepubliceerd voorzien van Google Authorship markup ofwel Google auteursmarkering. Om van het begrip Author rank een zinvolle statistiek te kunnen maken gaat Virante’s uit van de volgende onderliggende waarden:

  • Gebruik van Google authorship;
  • Diversiteit van websites waaraan een auteur bijdraagt;
  • Linkwaarde van de websites waaraan een auteur bedraagt;
  • Het volume van de content geproduceerd door auteur;
  • Linkwaarde van de door de content van een auteur.

SEO is dood, lang leve Author Rank!

De introductie van Author Rank betekend niet dat SEO geen belangrijke rol meer speelt bij zoekmachineoptimalisatie. Het tegendeel is eerder waar als we bedenken dat zelfs de beste geschreven artikelen moet worden geoptimaliseerd voor zoekmachines. Dit omdat het machines zijn en die verlangen dat we geen enkele ruimte voor twijfel over laten over wat wat is, hoe belangrijk wij het achten en waar het kan worden gevonden. Dit betekent dus dat we nog steeds moeten nadenken over wat we schrijven, over hoe we het formuleren en welke omschrijvingen we geven aan cruciale elementen zoals de titel, beschrijving, koppen en afbeeldingen van een internetpagina.

Opmerkingen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Loading Facebook Comments ...