Google+ profielen

Op de Engelstalige support pagina worden Google+ profielen als volgt geïntroduceerd: “Stel anderen in staat om jou beter te leren kennen door het opzetten van een Google+-profiel.” Het aangaan van nieuwe verbindingen en het delen van informatie staan centraal op Google+ en het profiel is daarbij de spin in het web. Een goed profiel is dan ook onontbeerlijk om nieuwe mensen te leren kennen.

Goede profielen

Een profiel geeft op de eerste plaats informatie over een persoon en een pagina over een bedrijf. Een profiel en een pagina zijn bijna het zelfde maar in dit artikel gaat het alleen over profielen ook wel persoonlijke profielen genoemd voor de duidelijkheid. Je profiel is de eerste indruk die je op anderen maakt en een compleet profiel helpt om een goede indruk te maken. Een goed profiel heeft minimaal een herkenbare foto van jezelf, een naam, een indicatie van waar je woont, informatie over wat je interesses zijn en die manier waarop iemand je kan bereiken.

Op Google+ is het gebruikelijk om je echte naam te gebruiken of een afgeleide daarvan als je meer anonimiteit wenst. Dit is niet verplicht maar met een profiel zonder foto van jezelf en onder een bijnaam zal je weinig succes hebben met het leggen van contacten. Een compleet en goed profiel kan daarentegen er voor zorgen dat anderen contact met jou leggen zonder dat je daar iets voor hoeft te doen.

Een profiel maken

De onderstaande foto is een voorbeeld van een compleet openbaar profiel. 1. Omslagfoto; 2. Profielfoto; 3. Verhaal en beschrijving (tagline). Informatie om de foto's 1en 2 in te stellen kan je hier vinden op google.com.

Beschrijving (tagline)

De beschrijving (nr. 3 op de foto) wordt in het Engels tagline genoemd en de letterlijke vertaling zou slogan moeten zijn. Dit is een belangrijke nuance want de tagline is het belangrijkst om gevonden te worden op Google+. Zorg dan ook dat je hier in een paar woorden kort, krachtig en helder vertelt wie en wat je bent. Google Plus Handleiding Google+ pagina's Google+ profielen Content strategie voor het verhogen van Author Rank en SERP