Google+ custom URL massaal toegwezen aan profielen en bedrijfspagina’s

  Dikke vette Like voor google+ of juist niet?   Sinds gisteren is Google+ gestart met het op grote schaal toewijzen van vanity url's aan Google+ bedrijfspagina's en profielen. De eigenaar van een profiel of pagina ontvangt dan een melding dat er een gepersonaliseerde URL beschikbaar is voor zijn of haar profiel c.q. pagina. Dit blog is zeer blij verrast met de toewijzing van http://plus.google.com/+Google-plus-marketingNL en http://plus.google.com/ +Google-plus-marketing die wij hebben gekregen voor ons .com zuster blog. Zelf heb ik ook een aantal prangende vragen waar ik voorlopig alleen maar voor naar de antwoorden kan gissen.

Google+ gepersonaliseerde URL's mogelijk geld waard?

Nu er zoveel url's ineens vergeven zijn lijkt het mij reeel om te stellen dat er spontaan een markt moet zijn ontstaan voor deze url's. Iets kan alleen een waarde hebben als het te koop is en omdat de Google+ urls niet te koop waren waren die niks waard. Nu deze ineens in het leven zijn geroepen in deze aantallen zal betekenen dat ze doorverkocht zullen gaan worden. Of deze domeinen geld waard blijven nadat deze voor het eerst te koop zijn gekomen is nog maar zeer de vraag.  Ik stel mij hierbij best wel veel vragen merk ik. 

Is er een toekomst voor Google+ pagina's of krijgt het een Twitter-achtige URL systeem?

Google+ krijgt een URL / gebruikersnaam systeem dat op dat van Twitter lijkt? OHeeft Google bedacht dat Helpouts op dit soort url's moeten draaien en creëert hiermee de basis daarvoor over night? Ik denk het, of beter gezegd, hoop het niet maar zou het ook kunnen zijn dat Google de hoop heeft opgegeven voor wat betreft Google+ pagina's en schrijft met deze actie alle goodwill die het al in de boeken had opgenomen in één keer af en neemt zijn verlies door de Google+ pagina van de beademing te halen? 

 

Wie het weet mag het zeggen! 

Opmerkingen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Loading Facebook Comments ...