Android app distributie met Google+ Sign-In

Na de eerste dag van de Google I/O is het duidelijker dan ooit dat Google sterk inzet op social en naadloze gebruikerservaring over verschillende platformen zoals desktop en mobiel. Een interessant marketingaspect wat naar voren kwam is dat Google+ Sign-In bezig is met een sterke opmars op het Android platform en effectief is gebleken voor het vergroten van de distributie van apps. 

Android app distributie kan effectief worden vergroot via Google+ Sign-In omdat na de inlog bezoekers met een geregistreerd Android apparaat altijd worden gevraagd of zij de bij de site horende app willen downloaden ook al bezoeken zij de website op een desktop. Google geeft aan dat uit de eerste analyse van gegevens blijkt dat 40% van de bezoekers de app dan ook daadwerkelijk download.

Ook meldt Google dat de penetratie van Google Sign-In zeer voorspoedig verloopt en dat het bij sommige klanten binnen drie weken de dominantie keuze was van bezoekers. Hiermee geeft Google een subtiel schot voor de boeg naar andere soortgelijke systemen. Ook staaft dit het vermoeden dat Google zwaar in zal zetten op een sterke groei van Google+ Sign-In in combinatie met de toevoeging van in-app gegevens aan Google Search om zo een naadloze en interactieve gebruikerservaring te realiseren. Lees hier meer over Google in-app gegevens in Google Search. 

 

Opmerkingen

Geef een reactie