Google+ Marketing

GOOGLE+ | SOCIAL | SEO | MARKETING

  • Google+ Marketing blog
    • Google Plus Handleiding
      • Google+ pagina’s
      • Google+ pagina voor bedrijven beheren
      • Google Foto’s
    • Google+ communities
    • Tips en Trucs
    • Hangouts on Air
    • Google foto’s en afbeeldingen
  • Google mijn bedrijf
    • Google Mijn Bedrijf handleiding
    • Google Maps
    • E-book Lokale Google+ pagina
  • YouTube Marketing
    • YouTube marketing en SEO
    • YouTube marketingstrategieën
    • YouTube Hangouts on Air
  • zoekmachine optimalisatie
    • AdWords Veelgestelde vragen
    • Mobiele website optimaliseren
    • WordPress SEO
  • Diensten
    • Zoekmachinemarketing (SEO/SEA)
    • Google AdWords
    • Twitter (beheer/opbouw)
    • Contact
Home » Google+ Marketing nieuws » Android app distributie met Google+ Sign-In

Android app distributie met Google+ Sign-In

16 mei 2013 By Daniel Mulder Reageer

google I/O Google+sign-in en app distributieNa de eerste dag van de Google I/O is het duidelijker dan ooit dat Google sterk inzet op social en naadloze gebruikerservaring over verschillende platformen zoals desktop en mobiel. Een interessant marketingaspect wat naar voren kwam is dat Google+ Sign-In bezig is met een sterke opmars op het Android platform en effectief is gebleken voor het vergroten van de distributie van apps. 

Android app distributie kan effectief worden vergroot via Google+ Sign-In omdat na de inlog bezoekers met een geregistreerd Android apparaat altijd worden gevraagd of zij de bij de site horende app willen downloaden ook al bezoeken zij de website op een desktop. Google geeft aan dat uit de eerste analyse van gegevens blijkt dat 40% van de bezoekers de app dan ook daadwerkelijk download.

Ook meldt Google dat de penetratie van Google Sign-In zeer voorspoedig verloopt en dat het bij sommige klanten binnen drie weken de dominantie keuze was van bezoekers. Hiermee geeft Google een subtiel schot voor de boeg naar andere soortgelijke systemen. Ook staaft dit het vermoeden dat Google zwaar in zal zetten op een sterke groei van Google+ Sign-In in combinatie met de toevoeging van in-app gegevens aan Google Search om zo een naadloze en interactieve gebruikerservaring te realiseren. Lees hier meer over Google in-app gegevens in Google Search. 

 

Categorie: Google+ Marketing nieuws

  • Google+
  • Facebook
  • WordPress
Loading Facebook Comments ...

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Inhoud

Populair

  • WordPress plugin OmniLeads Scripts and Tags Manager
  • Google Mijn Bedrijf positie verbeteren in lokale zoekresultaten
  • 7 praktische tips om je zoekwoorden te bepalen
  • Retarget customer journey met remarketing
  • WordPress SEO afbeelding en foto compressie
  • Google Foto’s

Ga naar

  • Google+ Marketing blog
  • Google+ handleiding
  • Google mijn bedrijf
  • YouTube Marketing
  • AdWords FAQ

Veel gelezen

  • Google+ foto’s
  • Google+ toont aantal weergaven op profiel
  • Google Mijn Bedrijf verifiëren Google Webmaster Tools
  • Berichten op Google+ (openbare, prive berichten en…
  • Google+ Verhalen
  • Google Mijn Bedrijf en Google+ pagina’s uitgelegd
  • Google Foto’s
  • Google Places Zakelijk met Google+ lokale pagina
  • Google+ pagina’s
  • Bedrijf toevoegen aan Knowledge Graph met structured data

Populair



Copyright META Inc · Daniël Mulder · tel. 055 - 207 0158 - [email protected]