Facebook aapt Google+ steeds meer na met het nieuw algoritme

Facebook aapt Google+ steeds meer na!

Dit blijkt steeds weer na een update aan het algoritme van Facebook. De laatste update moet er voor zorgen dat adverteerders die content en advertenties plaatsen die vaak gedeeld wordt en veel Likes krijgen vaker worden vertoond. Hiermee hoopt Facebook de like-en-win-acties aan te pakken en het soort adverteerder wat daar bij hoort.

Facebook aapt Google+ na maar zal nooit hetzelfde zijn

Het begint er steeds meer op te lijken dat Facebook het succes van Google+ serieus neemt en zelfs deels aan Google+  aan het volgen is in de koers die het ingeslagen is. Dat creatieve adverteerders met deze update worden beloond  is zichzelf een goede actie en alle lof daarvoor maar Facebook is geen Google+!

Het verschil tussen Google+ en Facebook is Google+ is bedoeld als een gratis en reclamevrij sociaal netwerk. Google+ heeft als doel het kwalificeren van content voor de zoekmachine en dat is waar het geld verdiend wordt. Facebook zal daarentegen altijd verwikkeld blijven in een strijd met zichzelf in de afweging tussen wat gebruikers willen en wat aandeelhouders eisen.

Bronnen: www.z24.nl en www.facebook.com/facebookforbusiness

Opmerkingen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Loading Facebook Comments ...