Google+ Marketing

GOOGLE+ | SOCIAL | SEO | MARKETING

  • Google+ Marketing blog
    • Google Plus Handleiding
      • Google+ pagina’s
      • Google+ pagina voor bedrijven beheren
      • Google Foto’s
    • Google+ communities
    • Tips en Trucs
    • Hangouts on Air
    • Google foto’s en afbeeldingen
    • Aanbevolen Websites
  • Google mijn bedrijf
    • Google Mijn Bedrijf handleiding
    • Google Maps
    • E-book Lokale Google+ pagina
  • YouTube Marketing
    • YouTube marketing en SEO
    • YouTube marketingstrategieën
    • YouTube Hangouts on Air
  • zoekmachine optimalisatie
    • AdWords Veelgestelde vragen
    • Mobiele website optimaliseren
    • WordPress SEO
  • Diensten
    • Zoekmachine Marketing
    • SEO Bureau
    • WordPress Ontwikkelaar
    • Contact
    • Zoekwoorden analyse
Home » Handleiding » Effectief hashtags gebruiken op Google+

Effectief hashtags gebruiken op Google+

22 juli 2013 By Daniel Mulder Leave a Comment

Om hashtags effectief te gebruiken op Google+ is het belangrijk om deze op een verstandige en terughoudende manier te gebruiken. Hashtags worden snel gezien als schreeuwerig en sorteren dan het tegenovergestelde effect namelijk minder gelezen berichten. Daarentegen zorgt correct gebruik er voor dat berichten vaker gevonden worden bij Google+ brede zoekopdrachten. Hashtags zijn ook te gebruiken voor navigatie binnen Google+ pagina’s, community’s en profielen op basis van het onderwerp.

hashtag

Klik op de onderstaande links om gelijk door te gaan naar deze paragraaf.

  • De hashtag
    • Blauwe en grijze hashtags
  • Kanttekeningen bij het gebruik van hashtags
  • Hashtags gebruiken voor de navigatie binnen een Google+ pagina
    • Wat je moet weten over de hashtags en de Google+ app
  • Hashtags en Google+ pagina navigatie
    • Belangrijk voor navigatie binnen een pagina

De hashtag

Op de officiële help pagina van Google+ wordt de hashtag als volgt beschreven:

“Een hashtag is een woord of woordgroep (zonder spaties) voorafgegaan door het symbool # (zoals #Koken) waarmee mensen gesprekken over een bepaalde onderwerp kunnen vinden om hieraan deel te nemen. Als je op een hashtag klikt, wordt gerelateerde inhoud weergegeven.”
https://support.google.com/plus/answer/3120322?hl=nl 

In een bericht kunnen hashtags gebruikt worden om gebruikers te leiden naar overeenkomende berichten op Google+. Hoe hashtags zijn te gebruiken voor navigatie binnen de berichten van een Google+ pagina wordt hier uitgelegd.

Blauwe en grijze hashtags

Grijze hashtags zijn gebruikt door de auteur van de post en blauwe hashtags zijn toegevoegd door Google op basis van de inhoud van de post. Gerelateerde hashtags helpen bij het vinden van posts en het stimuleren van gesprekken over de inhoud.

Kanttekeningen bij het gebruik van de hashtag

Een hashtag kan positief werken op de gebruikservaring maar als deze niet doordacht gebruikt worden leidt dit al snel tot irritatie bij de gebruiker. Aanbevelingen voor het correct gebruik van hashtags zijn: 

  • Gebruik alleen hashtags als deze iets toevoegen voor de gebruiker;
  • Gebruik niet meer dan 3 hashtags per bericht;
  • Plaats hashtags onderaan de header tekst van je bericht;

Wat je moet weten over hashtags en de Google+ App

Belangrijkste wat je moet weten is dat hyperlinks die verwijzen naar berichten of pagina’s op Google+ alleen goed werken in een browser op een desktop. Hyperlinks werken niet zoals je zou  verwachten in de Google+ app! Als er op de link wordt geklikt in de app dan wordt deze namelijk altijd geopend in de browser en niet in de app. Het openen van een link in de mobiele browser i.p.v. de app doet afbreuk aan de gebruikerservaring. Hashtags worden daarentegen in zowel de Google+ app als in de browser op hetzelfde weergegeven.

Hashtags gebruiken voor de navigatie binnen een Google+ pagina

Hashtags zijn erg handig om gebruikers te laten navigeren binnen een Google+ pagina door berichten die over hetzelfde onderwerp gaan te groeperen. Dit blog gebruikt bijvoorbeeld een aantal vaste hashtags die berichten onderverdeeld in een categorieën. De volgende tekst is geplaatst in de omschrijving van dit blog en beschrijft hoe hashtags gebruikt worden binnen dit blog.

Navigatietips voor deze pagina!
De berichten zijn ingedeeld in rubrieken. Eén voor artikelen met informatie om van start te gaan met Google+ als normale gebruiker (gp). De andere bevat alles gerelateerd aan het gebruik van Google+ voor marketing (gpm):
   #gpbeginnen (informatie voor beginners op Google+);
   #gpmbasis (Google+ marketing basis onderwerpen);
   #gpmstrategie (Google+ marketing strategische onderwerpen);
   #gpmnieuws (Google+ marketing nieuws en cijfers);
Voer in het zoekveld de rubriek in of klik op de links hierboven.

In de Google+ app worden de hashtags boven het bericht weergegeven in de vorm van een dropdown menu. Echter als de gebruiker op de hashtag klikt dan worden alle hashtags uit het bericht weergeven in gefixeerde kolommen boven de gevonden berichten. Als dit allemaal hashtags zijn die uniek zijn voor jouw pagina dan is oogt dat als een eigen omgeving van de pagina. Dit ziet er dan als volgt uit (de #community is niet van dit blog).

Hashtags en de Google+ app


Belangrijk voor navigatie binnen een pagina met hashtags

Wat het belangrijkste is om navigatie binnen de pagina met hashtags te laten werken is dat er tags gekozen worden met een unieke naam. Als dit niet het geval is dan zal de gerelateerde zoekopdracht alle berichten op Google+ tonen met die tag.

Om de bovengenoemde reden is er in het bovenstaande voorbeeld gekozen om de tags te laten beginnen met gp en gpm welke respectievelijk staan voor Google+ en Google+ Marketing en in combinatie met het achtervoegsel uniek zijn op Google+. Tevens is het achtervoegsel is tevens het onderwerp voor de weer te geven berichten.

Gebruikte bronnen: http://www.google.com

Filed Under: Handleiding, How-To, Tips en Trucs Tagged With: Google+, hashtags

  • Google+
  • Facebook
  • WordPress
Loading Facebook Comments ...

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Inhoud

Populair

  • Leestip: Zoekwoorden analyses uitgelegd
  • WordPress e-mails versturen via SMTP
  • WordPress plugin OmniLeads Scripts and Tags Manager
  • Google Mijn Bedrijf positie verbeteren in lokale zoekresultaten
  • 7 praktische tips om je zoekwoorden te bepalen
  • Retarget customer journey met remarketing

Ga naar

  • Google mijn bedrijf
  • YouTube Marketing
  • AdWords FAQ
  • Zoekmachine Marketing Diensten
  • AdWords uitbesteden
  • WordPress Webshop Ontwikkelaar Nodig?

Veel gelezen

  • Google Mijn Bedrijf handleiding
  • Google+ foto’s
  • Google Plus Handleiding
  • Google+ pagina voor bedrijven beheren en eigendom
  • Google+ pagina koppelen aan website
  • Berichten op Google+ (openbare, prive berichten en…
  • Google+ toont aantal weergaven op profiel
  • Google Foto’s
  • Google Mijn Bedrijf en Google+ pagina’s uitgelegd
  • Google Mijn Bedrijf verifiëren Google Webmaster Tools

Populair



Copyright META Inc · Daniël Mulder · tel. 055 - 207 0158 - [email protected]