Google+ Marketing

GOOGLE+ | SOCIAL | SEO | MARKETING

  • Google+ Marketing blog
    • Google Plus Handleiding
      • Google+ pagina’s
      • Google+ pagina voor bedrijven beheren
      • Google Foto’s
    • Google+ communities
    • Tips en Trucs
    • Hangouts on Air
    • Google foto’s en afbeeldingen
  • Google mijn bedrijf
    • Google Mijn Bedrijf handleiding
    • Google Maps
    • E-book Lokale Google+ pagina
  • YouTube Marketing
    • YouTube marketing en SEO
    • YouTube marketingstrategieën
    • YouTube Hangouts on Air
  • zoekmachine optimalisatie
    • AdWords Veelgestelde vragen
    • Mobiele website optimaliseren
    • WordPress SEO
  • Diensten
    • Zoekmachinemarketing (SEO/SEA)
    • Google AdWords
    • Twitter (beheer/opbouw)
    • Contact
Home » Google+ en marketing strategieën » De waarde van Google+ voor SEO en marketing » Pagina 4

De waarde van Google+ voor SEO en marketing

20 december 2013 By Daniel Mulder 1 Reactie

<< terug naar vorige pagina 

Last but not least: Google+ posts en exposure

Deze +Post is geplaatst op de Google+ pagina +RankWise op 14 december om 19:00. Het is een afbeelding die is gedeeld als afbeelding. Het delen van links naar blog posts in de header tekst heeft als nadeel dat deze NoFollow zijn maar als voordeel dat er veel meer engagement uit volgt. Bijkomend voordeel is dat er op Google+ voor afbeeldingen het aantal views inzichtelijk is. Ik ga er van uit dat het aantal views van een afbeelding het aantal daadwerkelijke vertoningen is in streams van plussers.

Om af te sluiten wil ik het hebben over de potentiele exposure c.q. het bereik van Google+ posts. Om dit even kort aan te stippen doen we een snelle ‘op de achterkant van een sigarendoos’ berekening voor het voorbeeld hieronder. Deze +post is een gedeelde afbeelding met in de header tekst een hyperlink (NoFollow) naar een blog post op het blog van RankWise.net. Deze +Post is één maal door mij gedeeld als DoFollow op onze Google+ pagina. Een paar weken later is dezelfde blog post nogmaals door mij gedeeld als afbeelding en dit is dus het onderstaande voorbeeld. Ik heb deze +Post gedeeld op het openbare profiel van +RankWise. Vervolgens heb ik deze oorspronkelijke +Post gereshared  in de +SEO community. Vervolgens is deze, onder andere, door de +SEO +Pagina openbaar gereshared.

 MF 5 Deze +Post is geplaatst op de Google+ pagina +RankWise op 14 december om 19:00. Het is een afbeelding die is gedeeld als afbeelding. Het delen van links naar blog posts heeft als nadeel dat deze NoFollow zijn maar als voordeel dat er veel meer engagement uit volgt. Bijkomend voordeel is dat er op Google+ voor afbeeldingen het aantal views inzichtelijk is. Ik ga er van uit dat het aantal views van een afbeelding het aantal daadwerkelijke vertoningen is in streams van plussers.Na 12 uur heeft de +post 68 +1 aanbevelingen ontvangen en is deze 68 keer gereshared. In totaal heeft deze in dezelfde periode 39474 views gehad.Analytics meldt dat het artikel waar naar gelinkt wordt in de header tekst in dezelfde periode 475 bezoekers heeft gehad. Dit is een CTR van 1,20% op bijna 40.000 vertoningen. En dit in een periode van 12 uur!Deze methode van delen is extra effectief omdat deze blog post niet nieuw is. Ook is het niet de eerste keer dat deze wordt gedeeld op Google+. De post is in werkelijkheid een maand of twee oud.Deze wordt echter eens in de zoveel weken / maanden opnieuw op deze manier Google+ gedeeld. Elke keer dat deze opnieuw gedeeld wordt zijn de resultaten vergelijkbaar! Dit noem ik zelf de blog (re)cycle Life cyclus en hiermee heeft deze blog post inmiddels 569 +1 verzameld. De ontvangen +1 dragen mijn inziens bij aan de rank die dit artikel heeft binnen Google Search.Het is vermeldenswaardig dat de Google+ pagina +RankWise, en bijbehorende website, pas een paar maanden bestaan. Door het hanteren van een effectieve strategie voor het krijgen van volgers zijn wij in staat zijn om honderden nieuwe volgers per week te genereren. Deze volgers komen voor 80% uit de 2 Google+ communities +SEO en Authorship en Author Rank en behoren tot onze directe doelgroep. Dit maakt de reshares en views extra waardevol.

Pagina's: 1 2 3 4

Categorie: Google+ en marketing strategieën, zoekmachine optimalisatie Tags: backlinks, Google SEO, Google+, marketing, SEO

  • Google+
  • Facebook
  • WordPress
Loading Facebook Comments ...

Trackbacks

  1. Perspectief bepaalt de waarde van social media schreef:
    24 juni 2015 om 22:44

    […] De waarde van Google+ voor SEO en marketing (20 december 2013) […]

    Log in om te reageren

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Inhoud

Populair

  • WordPress plugin OmniLeads Scripts and Tags Manager
  • Google Mijn Bedrijf positie verbeteren in lokale zoekresultaten
  • 7 praktische tips om je zoekwoorden te bepalen
  • Retarget customer journey met remarketing
  • WordPress SEO afbeelding en foto compressie
  • Google Foto’s

Ga naar

  • Google+ Marketing blog
  • Google+ handleiding
  • Google mijn bedrijf
  • YouTube Marketing
  • AdWords FAQ

Veel gelezen

  • Google+ foto’s
  • Google+ toont aantal weergaven op profiel
  • Google Mijn Bedrijf verifiëren Google Webmaster Tools
  • Berichten op Google+ (openbare, prive berichten en…
  • Google+ Verhalen
  • Google Mijn Bedrijf en Google+ pagina’s uitgelegd
  • Google Foto’s
  • Google+ pagina’s
  • Google Places Zakelijk met Google+ lokale pagina
  • Bedrijf toevoegen aan Knowledge Graph met structured data

Populair



Copyright META Inc · Daniël Mulder · tel. 055 - 207 0158 - [email protected]