Google+ Marketing

GOOGLE+ | SOCIAL | SEO | MARKETING

  • Google+ Marketing blog
    • Google Plus Handleiding
      • Google+ pagina’s
      • Google+ pagina voor bedrijven beheren
      • Google Foto’s
    • Google+ communities
    • Tips en Trucs
    • Hangouts on Air
    • Google foto’s en afbeeldingen
    • Aanbevolen Websites
  • Google mijn bedrijf
    • Google Mijn Bedrijf handleiding
    • Google Maps
    • E-book Lokale Google+ pagina
  • YouTube Marketing
    • YouTube marketing en SEO
    • YouTube marketingstrategieën
    • YouTube Hangouts on Air
  • zoekmachine optimalisatie
    • AdWords Veelgestelde vragen
    • Mobiele website optimaliseren
    • WordPress SEO
  • Diensten
    • Zoekmachine Marketing
    • SEO Bureau
    • WordPress Ontwikkelaar
    • Contact
    • Zoekwoorden analyse
Home » Google+ en marketing strategieën » De waarde van Google+ voor SEO en marketing

De waarde van Google+ voor SEO en marketing

20 december 2013 By Daniel Mulder 1 Comment

<< terug naar vorige pagina 

PageRank en backlinks zijn het primaire sociale signaal voor internetpagina’s

Sinds de opkomst van social media en sociale netwerken vindt het begrip sociale signalen steeds meer zijn weg naar de structuren die onder Google Search liggen. Tegenwoordig wordt er steeds vaker gesteld dat backlinks het primaire en eerste sociale signaal zijn voor elke nieuwe internet pagina. De gedachte hierachter is dat hier menselijke interactie aan voorafgegaan moet zijn en deze interactie het  bestaansrecht van een internet pagina valideert voor Google Search. Dit geld dus ook voor losse artikelen als een blog post. Die moeten altijd eerst opgepikt worden door Google zijn crawler alvorens die gevonden kunnen worden met Google Search. Voor traditioneel opgezette website kan de termijn waarbinnen een nieuwe URL opgepikt wordt variëren van een paar dagen tot enkele weken.

Fast track indexering met Google+ DoFollow shares van blog artikelen

Toch is er een manier elke nieuwe internet pagina (URL), zoals een nieuws item of een blog post, binnen 12 uur geïndexeerd te krijgen door Google Search. De afgelopen negen maanden heb ik de methode hiertoe toegepast voor mijn blog. Deze heeft nu een PageRank van 2 en zeer goede posities op mijn gewenste key words in Google Search. Als een blog of website deze methode hanteert dan krijgt deze vertrouwen van Google+. Dit is alleen mogelijk als we werken met Google Authorship. Het vertrouwen dat we dan krijgen van Google wordt ook wel author rank of author trust genoemd. Author rank is echter géén officieel erkend onderdeel van Google Search maar naar mijn mening is dit wel een passende benaming voor wat zich feitelijk afspeelt. Het feit of deze author rank reeds geïmplementeerd is door Google Search wordt momenteel nog zwaar bediscussieerd. Ik denk echter dat er voldoende aanwijzingen zijn dat onderdelen er van momenteel al geïmplementeerd zijn. Een belangrijke aanwijzing hiervoor is wat ik zelf fast track indexering ben gaan noemen. Fast track indexeren is het zeer snelle validatieproces van nieuwe URL’s. We komen op deze fast track door een URL te delen als DoFollow link op Google+. Hierdoor wordt de onderliggende nieuwe internet pagina’s binnen 12 uur geïndexeerd door Google Search. Dit wordt mijn inziens mogelijk gemaakt wordt door wat ik sociale validatie signalen ben gaan noemen.

Sociale validatie signalen

“If a tree falls in a forest and no one is around to hear it, does it make a sound?“

In deze analogie is de het geluid dat een boom maakt een manier voor de boom en het bos om te weten dat zij echt bestaan. Sociale signalen zijn deze geluiden van het internet. Als er een nieuwe URL ter indexatie wordt aangeboden middels een DoFollow share op Google+, door een website en auteur met veel vertrouwen dan zet Google deze in de voorlader voor indexatie binnen een paar uur. Om met deze trein mee te mogen moet de nieuwe link wel eerst gevalideerd worden door echte mensen. De validatie gebeurd aan de hand van de sociale signalen reshares, +1 aanbevelingen of door reacties op de post op Google+. Als er dan binnen een periode van ongeveer 2 uur voldoende van deze sociale validatie signalen op zijn gepikt voor de URL in kwestie, dan bestaat de bijbehorende internet pagina 12 uur later in Google Search. Hierbij ook op positie 1 in de zoekresultaten als de content dit verdient op basis van de inhoud en kwaliteit.

Google Authoship important

Google Authorship en Author Rank

Bovenstaande fenomeen is mijn inziens de basis voor het concept van author en Publisher rank. Hierbij maakt het niet veel uit of author rank als zodanig daadwerkelijk geïmplementeerd is door Google. Voor mij is het namelijk een feit dat het naleven van dit virtuele concept van author rank resulteert in uitzonderlijke SERP posities. Zo gesteld heeft Google+ een nog veel grotere impact op SEO maar dit is een onderwerp op zichzelf waar ik hier niet verder op in zal gaan. Binnen het concept Google Authorship en author rank speelt Google+ een belangrijke rol. Sterker nog: Google+ is een officieel en elementair onderdeel van Google Search. Mijn stelling is dat Google+ deels bedoeld is als onderdeel van Google Search en dan als methode voor het bepalen van de kwaliteit en relevantie van content die aanwezig is in de bronnen van Google Search.

>> volgende pagina: Google+ posts en exposure

Pages: 1 2 3 4

Filed Under: Google+ en marketing strategieën, zoekmachine optimalisatie Tagged With: backlinks, Google SEO, Google+, marketing, SEO

  • Google+
  • Facebook
  • WordPress
Loading Facebook Comments ...

Trackbacks

  1. Perspectief bepaalt de waarde van social media schreef:
    24 juni 2015 om 22:44

    […] De waarde van Google+ voor SEO en marketing (20 december 2013) […]

    Log in om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Inhoud

Populair

  • Leestip: Zoekwoorden analyses uitgelegd
  • WordPress e-mails versturen via SMTP
  • WordPress plugin OmniLeads Scripts and Tags Manager
  • Google Mijn Bedrijf positie verbeteren in lokale zoekresultaten
  • 7 praktische tips om je zoekwoorden te bepalen
  • Retarget customer journey met remarketing

Ga naar

  • Google mijn bedrijf
  • YouTube Marketing
  • AdWords FAQ
  • Zoekmachine Marketing Diensten
  • AdWords uitbesteden
  • WordPress Webshop Ontwikkelaar Nodig?

Veel gelezen

  • Google Mijn Bedrijf handleiding
  • Google+ foto’s
  • Google Plus Handleiding
  • Google+ pagina voor bedrijven beheren en eigendom
  • Google+ pagina koppelen aan website
  • Berichten op Google+ (openbare, prive berichten en…
  • Google+ toont aantal weergaven op profiel
  • Google Foto’s
  • Google Mijn Bedrijf en Google+ pagina’s uitgelegd
  • Google Mijn Bedrijf verifiëren Google Webmaster Tools

Populair



Copyright META Inc · Daniël Mulder · tel. 055 - 207 0158 - [email protected]