Google+ Marketing

GOOGLE+ | SOCIAL | SEO | MARKETING

  • Google+ Marketing blog
    • Google Plus Handleiding
      • Google+ pagina’s
      • Google+ pagina voor bedrijven beheren
      • Google Foto’s
    • Google+ communities
    • Tips en Trucs
    • Hangouts on Air
    • Google foto’s en afbeeldingen
    • Aanbevolen Websites
  • Google mijn bedrijf
    • Google Mijn Bedrijf handleiding
    • Google Maps
    • E-book Lokale Google+ pagina
  • YouTube Marketing
    • YouTube marketing en SEO
    • YouTube marketingstrategieën
    • YouTube Hangouts on Air
  • zoekmachine optimalisatie
    • AdWords Veelgestelde vragen
    • Mobiele website optimaliseren
    • WordPress SEO
  • Diensten
    • Zoekmachine Marketing
    • SEO Bureau
    • WordPress Ontwikkelaar
    • Contact
    • Zoekwoorden analyse
Home » Google+ en marketing strategieën » De waarde van Google+ voor SEO en marketing

De waarde van Google+ voor SEO en marketing

20 december 2013 By Daniel Mulder 1 Comment

Google(+) SEO en Marketing

Op dit moment is de waarde van Google+ voor SEO en marketing omstreden. De discussie wordt vooral gevoerd door SEO, internet en marketing ‘experts’. Laat ik beginnen met te stellen dat ik volledig achter de volgende uitspraak sta als het aankomt op Google+ en de waarde daarvan voor SEO en marketing: don’t listen to the experts!

Google+: don't listen to the experts!

Google+: don’t listen to the experts!

Heb ik dan een hekel aan experts, voel ik mij beter of vind ik hen dom? Nee, integendeel maar ik geloof wel dat in de discussie te weinig rekening wordt gehouden met de mogelijke invloed van Google+. Soms lijkt het ook of bevestigend bewijs selectief wordt genegeerd door deskundigen. In plaatst van naar de mogelijkheid te kijken of Google+ een rol speelt worden lastig uit te leggen zoekmachineresultaten verklaard met complexe theorieën over PageRank, key word dichtheid en dergelijke. Het lastige in deze is dat deze argumenten veelal allemaal nog eens waar zijn ook. Echter het besef dat het één het ander niet uitsluit lijkt maar langzaam op gang te komen. En dit is wat ik bedoel met deze uitspraak.

Voor mijn gevoel lijkt er een soort onbereidheid in de expert community om in gevallen waar SERP posities moeilijk te verklaren zijn te onderzoeken wat de invloed van Google+ kan zijn hierin. Hierdoor is er volgens mij een collectief misverstand aan het ontstaan, namelijk dat Google+ geen invloed op SERP heeft. In dit artikel zal ik proberen uit te leggen, en te onderbouwen, waarom dit naar mijn mening niet correct is. Hiervoor gebruik ik een kernelement voor SEO PageRank. Hierover is iedereen het wel eens. PageRank bestaat en is van invloed op Google ’s zoekmachineresultaten.

LET OP! Dit artikel bestaat uit vier pagina’s. Onderaan de pagina kan je verder naar de volgende!   

Ga direct naar het deel over:

  • Pagerank & Google+ profielen / pagina en de waarde van +Posts in PageRank termen
  • PageRank en backlinks als primaire sociale signaal en Author Rank
  • Google+ posts: exposure en bereik van berichten op Google+

Wat is PageRank? Backlinks en exposure

In dit artikel zal ik de waarde van Google+ als sociale netwerk aantonen langs de traditionele SEO lijnen van PageRank. Ook zal ik aan de hand van het marketingbegrip exposure inzicht geven in het bereik van berichten op Google+. Ik heb voor PageRank en exposure gekozen omdat dit erkende eenheden zijn voor het inschatten van het rendement op marketingactiviteiten. Ik zal de waarde van Google+ beschrijven aan de hand van voorbeelden en stellingen die ik zal onderbouwen en die tevens verifieerbaar zijn.

PageRank in het kort

We proberen het simpel te houden door bewezen en erkende technieken van Google Search toe te passen op de Google+ elementen persoonlijke profielen en pagina’s. We beginnen met het meest fundamentele element van Google ‘s zoekalgoritme PageRank:

PageRank (PR) is de methode die Google Search gebruikt om de onderlinge rangorde vast te stellen voor internet pagina’s en domeinen ten behoeve van de Google zoekresultaten pagina volgorde (SERP).

PageRank is een door Google gepatenteerde techniek waarbij de naamgeving een verwijzing is naar de bedenker en medeoprichter van Google Larry Page. PageRank wordt door Google Search toegewezen aan internet pagina’s en websites op basis van het aantal hyperlinks dat verwijst naar de website of pagina. Het betreft een schaal van nul tot en met tien.

De hoogte van de PageRank van het verwijzende domein is bepalend voor de waardering in termen van PageRank (PR) die Google Search toewijst aan de pagina waar de link heen verwijst. Internet pagina’s verkrijgen dus PageRank doordat andere internet pagina’s naar hen verwijzen. Het aantal hyperlinks dat op de betreffende pagina op zijn beurt naar externe pagina’s verwijst is een aanmatigende factor voor de uiteindelijke PageRank die deze internet pagina ontvangt.

Kort door de bocht gezegd: we kunnen de waarde van een inkomende hyperlink wegstrepen tegen de waarde van een uitgaande hyperlink die terug verwijst naar de verwijzende internet pagina. In het geval dat beide internet pagina’s naar elkaar verwijzen, en één van beide een hogere PageRank heeft,  zal de internet pagina met de lagere PageRank een deel van PageRank de pagina met de hogere PageRank ontvangen. Vertaalt naar een praktisch inzicht betekend dit dat de meest waardevolle inkomende hyperlinks (backlinks), die hyperlinks zijn die alleen naar onze website verwijzen en wij niet terug linken.

>> volgende pagina: PageRank Google, Google+ profielen en pagina’s

Pages: 1 2 3 4

Filed Under: Google+ en marketing strategieën, zoekmachine optimalisatie Tagged With: backlinks, Google SEO, Google+, marketing, SEO

  • Google+
  • Facebook
  • WordPress
Loading Facebook Comments ...

Trackbacks

  1. Perspectief bepaalt de waarde van social media schreef:
    24 juni 2015 om 22:44

    […] De waarde van Google+ voor SEO en marketing (20 december 2013) […]

    Log in om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Inhoud

Populair

  • Leestip: Zoekwoorden analyses uitgelegd
  • WordPress e-mails versturen via SMTP
  • WordPress plugin OmniLeads Scripts and Tags Manager
  • Google Mijn Bedrijf positie verbeteren in lokale zoekresultaten
  • 7 praktische tips om je zoekwoorden te bepalen
  • Retarget customer journey met remarketing

Ga naar

  • Google mijn bedrijf
  • YouTube Marketing
  • AdWords FAQ
  • Zoekmachine Marketing Diensten
  • AdWords uitbesteden
  • WordPress Webshop Ontwikkelaar Nodig?

Veel gelezen

  • Google Mijn Bedrijf handleiding
  • Google+ foto’s
  • Google Plus Handleiding
  • Google+ pagina voor bedrijven beheren en eigendom
  • Google+ pagina koppelen aan website
  • Berichten op Google+ (openbare, prive berichten en…
  • Google+ toont aantal weergaven op profiel
  • Google Foto’s
  • Google Mijn Bedrijf en Google+ pagina’s uitgelegd
  • Google Mijn Bedrijf verifiëren Google Webmaster Tools

Populair



Copyright META Inc · Daniël Mulder · tel. 055 - 207 0158 - [email protected]